التحرش بالرجال ( امرأه العزيز )
كلمـــــــــــات
شاعـــر الوقائـــع
مصطفـــــى رزق
قالتله يايوسف انته من عبيدي---------------------ومحدش علينا الان بصيص
وانا ليا الفضل عليـــــــــــك -------------------- وما تكونشي يايوسف خسيس
واريدك ان تمكنني من نفسك -----------------احسن وديني ارميك في الهوبيس
وها انا قد هيات لك نفسى ------------------ولبست احسن من عندي من قميص
ونظر لها يوسف باستغراب ----------------------- ومصدقشي الكلام الرخيص
وقالها معاذ الله ربي العالمين ------------دى معصية وانا نبي وكمان حسيس
وقالت له الان لا احد يرانا --------------------- وانا غلقت كل الابواب بالترابيس
وقال لها ربك مطلع علينا -------------------ويعلم دبه النمله وحتي الاحاسيس
وقالت له كل حاجه في ايدينا ---------------وتعالا ورايا الي غرفتي ياخسيس
دا انا بموت فيك وانتا نسينا -------------------- وانت عامل فيها شريف وحريص
قال لها ابعدى عن وجهي وخلينا ----------------------- انا مقدرش اخون العزيز
فهمت به وضربته علي وجهه ---------------------وهم بها لضربها ووزه ابليس
ونزله وحي من السما في الحين -وقاله لا تضربها وكان الوحي ليوسف ونيس
وقاله اجري واخرج من القصر -------------ولا تظل في القصر بعد اليوم جليس
وجري يوسف تجاه الابواب -------------- وجرت وراه زليخه وقطعت له القميص
ولا كان يوسف في حبها قد داب ----------------ومكنشي يوسف هو العريس
وفي اخر باب من الابواب -------مفتحشي معاه ونظر لاقي في وجهه العزيز
ولو مشهدشي شاهد من اهلها ----------------كان زمان يوسف مات فطيس
لو مشيتي عدل ياحواء ---------------------------------هتكوني الخنساء وايزيس
ولو مشيتي وراء اهوائك وشيطانك ------------------عمرك ما هتشوفي العريس
ولو لبستي الواسع والمفضفض ----------------هتمشي وكانك بجناحين وريش
اما لو لبستي المحزق والمفصفص هتبصي هتلاقي وراكي من المتحرشين جيش
كلمـــــــــــات
......................
شاعـــر الوقائـــع
مصطفـــــى رزق

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق