¸.•°”˜˜”°•. أقسمت أصون عهدك ¸.•°”˜˜”°•.
¸.•°”˜˜”°•.
كلامك بذور محبة جاي في قلبي وترميها
¸.•°”˜˜”°•.
واقسمت لي الف مرة بحنانك هتسقيها
¸.•°”˜˜”°•.
هجرتني وحافظت على زرعتك لا تدبل
¸.•°”˜˜”°•.
وأقسمت أعيش عمرى اللى جاي ليها
¸.•°”˜˜”°•.
جعلت لك قلبي أرض خصبة تزرع بذورك فيها
¸.•°”˜˜”°•.
وقولت يكفيني نظرة حنان منك لأمالي تحييها
¸.•°”˜˜”°•.
غمضت عيونك عني وأخترت تهجرني
¸.•°”˜˜”°•.
وسبتلي عيون كتير تطمع وتنظر ليها
¸.•°”˜˜”°•.
راجع تلومني وتعتب عليا ليه
¸.•°”˜˜”°•.
من بعد هجرك ليا فى الوحدة اعمل ايه
¸.•°”˜˜”°•.
عشت سنين وانتا بعيد وناسيني
¸.•°”˜˜”°•.
بتألم وجوايه جرح منك حاولت أداريه
¸.•°”˜˜”°•.
موافق ترجع ليا بشرط جرحت قلبي داويه
¸.•°”˜˜”°•.
وامسح دموع عنيا سايله على خدى بتكويه
¸.•°”˜˜”°•.
والله مالي غيرك في الزمان ده حبيب
¸.•°”˜˜”°•.
وبكلمة واحدة منك هتداوي جراح القلب وتشفيه
¸.•°”˜˜”°•.
مش طالب منك كتير لا لقا ولا مواعيد
¸.•°”˜˜”°•.
مش طالب أمتلك قلبك لا نظرة ولا تنهيد
¸.•°”˜˜”°•.
يكفيني قربي منك وكلمة عنك تطمني
¸.•°”˜˜”°•.
باقي حبيبي علي عهدك وأنتا بعيد
¸.•°”˜˜”°•.
أقسمت أصون عهدك مهما تبكيني
¸.•°”˜˜”°•.
وفي قلبي حفرت صورتك ما غابت يوم عن عيني
¸.•°”˜˜”°•.
ويوماتي أشوف طيفك وأنا نايم
¸.•°”˜˜”°•.
والصبح أسمع صوتك من بعيد يناديني
¸.•°”˜˜”°•.
حبيبي خلاص سامحتك تعالي في احضاني
¸.•°”˜˜”°•.
وأعاهدك ما ابعد عنك مهما لاموني
¸.•°”˜˜”°•.
هشيلك فى عيني واقفل عليك رمشي
¸.•°”˜˜”°•.
واجعلك نبض قلبي وتتحلف لي ما يوم تنساني
¸.•°”˜˜”°•. بقلم الشــــ "سعيد ابو سالم" ـــاعر ¸.•°”˜˜”°•.
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق