اعلان

الأحد، 14 يونيو 2015

العمل المصرى السورى المشترك بين الشاعرة السورية المبدعه خلــــــــــــود العرنـــــــــد والشاعر المصرىالمبدع احمــــــــــد ابراهيــــــم



العمل المصرى السورى المشترك
بين الشاعرة السورية المبدعه 

خلــــــــــــود العرنـــــــــد
والشاعر المصرىالمبدع

 احمــــــــــد ابراهيــــــم

=======================
زعـــــــــــــــــــــاف

. حين استباحتني. . دموعك.

. أيقنت أن قلبي.. هلك..
افترقنا والفؤاد. . نبضه ارتبك..
ياشاعري ترفق.. الحلم أنخت..
في غيه.. فأضرم باﻷرق..
ترسل صرخة.. شعوى.. اثكلتني
حين.. تكلمت.. مابال حرفك..
بكاء.. تمزقني بمبضعك..
آهات الحب.. تشقيني..
آهاتي بلغت.. مسمعك..
اجتثثت فرح.. الوصال.. مشيئة شوق. .
ماتت.. بالدمع أمطرت..
حزن زاوج.. الليل.. قهرا ماأظلمك..
خلف الوصيد.. قلب ذبيح..
يقتات زعاف.. سمك..
لا يجرؤ أن يلفظك..
خاطـــــــــرة بقلمـــــــــــــ 
خلـــــــــــود العرنـــــــــــــد 
 ======
=====================
على حالك
=========
نزل دمعى ولا قادر

اعدى حدودى ووصللك
ومش قادر ازيح الليل
عشان ارجع هنا ف حضنك
انا بقيود وتاه منى
شروق شمسك
وروحتى بعيد وغاب فجرك
انا المجروح على جرحك
انا المشتاق ابوس خدك
والمس فى الربيع وردك
لكن وردك هنا بيموت بيندهلك
انا مشتاق و مشتقلك
بصرخة صوت بتدوى حدود
بتنادى حنين قربك
لاانا قادر اخطيلك
ولا قادر ده انا هاجر
ربيعى سنين ولا قادر
اعيش من غيرك الايام
ولا قادر واخطى جبال
عشان القرب بنا محال
لايوم هقدر على رجوعك
ولا تقدر فى يوم ايدى
هتمسح نقطه ف دموعك
دموعى بحور هنا نزله
على حالك
======================
بقلم الشاعر المصرى

احمــــــــــد ابراهيــــــــــم
=====================
العمل المشترك
بين الشاعرة السورية المبدعه 

خلــــــــــــود العرنــــــــــــد
والشاعر المصرىالمبدع 

احمــــــــــد ابراهيـــــــــم

ليست هناك تعليقات: