شاعر التحدى:عبدة يوسف عبد الرحمن
مواطن غلبان
سيدى الرئيس ..سيدى الرئيس
تحية وبحترام ..وكمان بعد السلام
انا مواطن غلبان
......................
انا مواطن غلبان ..عابز امشى فى امان
وعايز اشوف بلادى..زهرة فى كل مكان
.......................
انا مواطن بسيط ..عايش حياتى بسيط
واقل شئ برضينى..وباالعدل هكون سعيد
.......................
انا مواطن فقير..ونفسى اشوف تغير
وبحلم بيوم يكون..الغنى زى الفقير
........................
انا مواطن وبطلب ..من حقى انى اطلب
انى اشوف بلادى..العدل فيها مبداء
.........................
تحية وفى الختام..لك منى كل احترام
ورسالة حي وسلام ..من مواطن غلبان
كلمات شاعر التحدى
عبدة يوسف عبد الرحمن
مواطن غلبان
سيدى الرئيس ..سيدى الرئيس
تحية وبحترام ..وكمان بعد السلام
انا مواطن غلبان
......................
انا مواطن غلبان ..عابز امشى فى امان
وعايز اشوف بلادى..زهرة فى كل مكان
.......................
انا مواطن بسيط ..عايش حياتى بسيط
واقل شئ برضينى..وباالعدل هكون سعيد
.......................
انا مواطن فقير..ونفسى اشوف تغير
وبحلم بيوم يكون..الغنى زى الفقير
........................
انا مواطن وبطلب ..من حقى انى اطلب
انى اشوف بلادى..العدل فيها مبداء
.........................
تحية وفى الختام..لك منى كل احترام
ورسالة حي وسلام ..من مواطن غلبان
كلمات شاعر التحدى
عبدة يوسف عبد الرحمن
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق