اعلان

الأحد، 15 مارس 2015

قالوا الحُــب بقلم / عادل الشهابي

    قالوا الحُــب
    قالوا الحُب جميل بس أصبح شبه مستحيل ...
    قولت مين قال كده يا ريت يجيبلى دليل ..
    ده الحُب كل القلوب له بتميل ....
    ده الحُب شىء سامى ونبيل ...
    الحُب؟ آه على الحُب وحلاوته ...
    ويا سلام على الحبيب وشقاوته ...
    لما تعترف له بحبه وغلاوته ...
    ويأثيرك كمان بأبتسامته ...
    مهما تقولوا عن الحُب وتوصفوا فيه ...
    كل الكلام ده حقه مش هيوفيه ...
    ده هو السعاده اللى جايبها فى إديه ...
    وهو الرضى اللى بتشوفه فى عنيه ..
    آه ! الله على الحب وياعينى عليه ...
    حُب يعنى عطاء يعنى أخلاص للحبيب ...
    تتعب يكون هو لك الطبيب ....
    وصورته عن عنيك أبدا ما تغيب ...
    حُب يعنى أستمرار فى الحياه ...
    وعمرك مع حبيبك تتمنى تقضيى معاه ...
    وتحس فى يوم أنك عايش جواه ...
    حُب يعنى تضحيه ووفاء ...
    يعنى أشتياق لقلوب كلها نقاء ...
    حُب يعنى مفيش جروح ....
    وحبيبك فى بالك فين ما تيجى وتروح ...
    بالحُب تحس أنك مالك الكون ...
    وكل شىء تشوفه جميل بالعيون ...
    وأكيد فى الحُب مفيش مستحيل ...
    لأنه شىء سامى وجميل .....
    بقلـــم: عـــادل الشـــهــابى

ليست هناك تعليقات: