يــــــــا بـــــــــوى
بقلمـــــــــــــــ
نسمـــــــــة ليــــــــل
ياابوى انا رايح اجابل اللبنتة وعندى ميعاد الساعة ستة
بابوى دول حلوين جوى وبدى اكل منهم حتة
بس ياترى هروح ماشى والاة راكب الكارتة
يابوى على جمالك روحى الله يصلح حالى وحالك
ويجعلك من قسمتى ونصيبى ونبقى عيلة واحدة وابوكى يبقة حبيبى
رحت وجابلتهم يا ابا طلعو ناس زين جوى وغلابة
مدت ايدى امسك ايديها لطعتنى حتة قلم بس تسلم ايديها
وما شاله عليهابنت اصول وانا يابا بيها بقت مشغول
ما تشهل يابا وتيجى معاياعلى طول مش هية دى الاصول
تعالى معايا نخطبهاومن ايد ابوها نطلبهاونكتب الكتاب
ونعلى الجواب ونعيش على طول احباب
وحالف على كتاب اللة انى عمرى يا بوى ما هضروبها
هصونها وهبقة طول العمر حبيبها
الشاعـــــرة
نسمة ليل

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق